ב-29.3.2020 פנינו למשרד החינוך, יחד עם הקליניקה למשפט ומדיניות החינוך באוניברסיטת חיפה, בדרישה להנגיש את מתכונת הלימודים המקוונים לכלל התלמידים בישראל. בפנייה ציינו עו"ד הרן רייכמן מהקליניקה ועו"ד טל חסין מהאגודה לזכויות האזרח שתכנית הלימודים ברשת, המבורכת במהותה, מותירה מחוץ לה רבבות על גבי רבבות של תלמידים בשל מצוקה כלכלית והיעדר מחשבים וטאבלטים בבתים, ולעתים בשל כך שהיישוב כולו אינו מחובר לחשמל, וממילא לא לאינטרנט.
במכתבנו התייחסנו לצורך הדחוף למצוא פתרון לעשרות אלפי תלמידים בכפרים הבלתי מוכרים בנגב, שאינם מחוברים לרשת החשמל; לתלמידים תושבי ירושלים המזרחית, לתלמידים ביישובים רבים באוכלוסייה הערבית והיהודית שמצבם הכלכלי קשה, ולתלמידים ממשפחות מבקשי מקלט, שמצבם העגום מלכתחילה אך הורע בשל אובדן מקומות עבודה והיעדר רשת ביטחון מהמדינה.
עוד תבענו ממשרד החינוך להנגיש לערבית את כלל תכני השיעורים המקוונים, ולדאוג לכך ששיעורים מקוונים שהכין מט"ח, ושעולים עכשיו בערוצי טלוויזיה פרטיים, כמו סלקום ואורנג', ישודרו גם בערוץ הטלוויזיה הציבורי, בעברית ובערבית.
קישורים:
יעלה מזור וחולוד אדריס, למידה מקוונת? במשרד החינוך שכחו את התלמידים הערבים, דה-מרקר, 24.3.2020
הפנייה נכתבה בסיוע הסטודנטית כוכבא ביאדגו