top of page

לאפשר את קיום הפגנת המחאה מחוץ לכנסת


לא ניתן לפגוע בחופש המחאה

האגודה לזכויות האזרח פנתה היום (19.3.2020) בדחיפות לממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, בדרישה שיורה למפקד מחוז ירושלים לאפשר את קיום המחאה מחוץ למשכן הכנסת. כמו כן, האגודה דורשת שיבוטלו כל הדוחות שחולקו למשתתפי ההפגנה.


במהלך המחאה התקבלו באגודה עדויות על כך שהמשטרה מנסה למנוע את שיירת המחאה שנסעה לכיוון ירושלים, כולל מתן דוחות לנהגים וקריאה לעבר המפגינים מצד אחד השוטרים "ערבים, שמאלנים". מנכ"לית האגודה, עו"ד שרון אברהם-ויס, פנתה ליועצת המשפטית של משטרת ישראל, עו"ד איילת אלישר, שלמרבה ההפתעה כלל לא עודכנה על ההחלטה למנוע את ההפגנה.


המשטרה אמנם התירה לאחר מכן את מעבר המפגינים לעבר הכנסת, אך כשהשיירה הגיעה סמוך לכנסת שוב נחסמו כלי הרכב בטענה שמדובר בהפגנה לא חוקית.


במכתב ששלחה עו"ד אברהם-ויס נכתב כי "אין כל צורך שאחזור למושכלות היסוד בדבר רוממותם של חופש הביטוי וחופש המחאה. זכויות יסוד אלו אינן מושעות בשעת חרום דוגמת זו שפוקדת אותנו, ולא פעם הן רלבנטיות וחשובות במיוחד דווקא בשעה כמו זו". היא עמדה על כך שחשיבות ההפגנה גדולה במיוחד כעת, כש"פיזורה הכפוי של הכנסת אתמול מסמן שיא חדש במסכת המתקפות האלימות שמתנהלות בשנה האחרונה נגד כל מוסדות וסמלי המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל".





bottom of page